VI sesja Rady Miejskiej w Nowym Wiśniczu

W dniu dzisiejszym w sali obrad Ratusza Miejskiego w Nowym Wiśniczu odbyła się VI sesja Rady Miejskiej w której obradach wzięło udział 14 radnych.

Obrady otworzył i przywitał wszystkich zaproszonych gości Przewodniczący Rady Miejskiej, Marcin Korta. Po przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji, v-ce Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej Mariusz Tobiasz wręczył zaświadczenie potwierdzające wybór Mirosława Chodura, na radnego Rady Miejskiej w Nowym Wiśniczu wybranemu w ponownych wyborach, które miały miejsce w dniu 24 lutego br. w Starym Wiśniczu. Następnie radny złożył uroczyste ślubowanie.
Gościem specjalnym dzisiejszej sesji był Poseł na Sejm, Arkadiusz Mularczyk. W krótkim wystąpieniu przedstawił priorytety programu wyborczego przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Rozmawiał również z Burmistrzem Nowego Wiśnicza na temat ewentualnych możliwości odbudowy zabytków, które zostały zniszczone na przestrzeni dziejów, zwłaszcza podczas II wojny światowej. Ze swojej strony deklarował pomoc i wsparcie w kwestii pozyskania ewentualnych środków finansowych na przywrócenie bryły kościoła klasztornego na terenie obecnego zakładu karnego. Następnie w obecności Dyrektora wiśnickiego zamku oraz Dyrektora Zakładu Karnego udał się do Zamku Kmitów i Lubomirskich, Koryznówki i Zakładu Karnego.
Po wystąpieniu Pana Posła radni przystąpili do podjęcia uchwał zgodnie z porządkiem obrad. Głos zabrał radny Szczepan Sułek, który zrezygnował z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Następnie radni przystąpili do wyboru nowego Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej, którym ostatecznie został Mirosław Chodur. Radni podjęli również m.in. uchwałę zmieniającą budżet Gminy Nowy Wiśnicz na 2019 r., uchwałę o przekazaniu środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej, zmiany Statutu Gminy Nowy Wiśnicz oraz nadania statutów sołectwom i osiedlu w Gminie Nowy Wiśnicz.

Folder Gallery Error: Unable to find the directory images/stories/INFORMACJE_URZEDOWE/2019_03_22_VI_sesja_rady_miejskiej.