Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
Jeden, bezpłatny numer dla całej Polski
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
* poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
* od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
* w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
* nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
* nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
* gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
* pielęgniarki/położnej
* lekarską
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
* poradę medyczną
* e-receptę
* e-skierowanie
* e-zwolnienie.
Porady są udzielane w czterech językach:
* polskim
* angielskim
* rosyjskim
* ukraińskim.
W ramach TP można skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
* Wideorozmowa z tłumaczem języka migowego
https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/tpk-wideorozmowa-z-tlumaczem-jezyka-migowego/
Szczegóły na stronie https://nfz-krakow.pl/kontakt/