Niemal każdy z utęsknieniem czeka na coraz dłuższe i cieplejsze dni. W kalendarzu jeszcze luty, ale przedsmaku wiosny już możemy zaznać. Coraz więcej słonecznych dni, a i temperatura do poczucia, że to zima, nie skłania. Udając się na spacer widzimy, że przyroda też do życia się budzi tu bazie, tam przebiśniegi czy tez stokrotki. Wszystko powoli budzi się do życia po zimowym śnie. W Ośrodku Edukacji Regionalnej w Starym Wiśniczu zrobiło się też wiosennie. To za sprawą warsztatów organizowanych przez Miejski Ośrodek Kultury w Nowym Wiśniczu, adresowanych do nauczycieli, wychowawców i instruktorów p.n. „Pisanka – symbol nowego życia”. W bieżącej edycji, w części teoretycznej ukazane zostały symbole umieszczane na pisankach przez Słowian oraz ich znaczenie. Zaprezentowane zostały również współczesne motywy zdobnicze wykonywane w tradycyjnej technice zdobniczej wykonywanej na pisankach – „pisania woskiem”. Tą technikę uczestnicy warsztatów zgłębili również w części praktycznej. Pracowali zdobiąc jajka również w bardzo popularnej dziś technice decoupage. Inną propozycją, którą podjęli była praca z materiałem także odwołującym się do odradzającego się życia – z wierzbą. Wykonali z niej okazałe i pełne uroku wiklinowe kwiaty. Sądzimy, że wiele radości dostarczyło wykonywanie kwiatów bibułkowych. Miniaturowe stokrotki, czy tez okazały irys mogą stać się elementem wielkanocnej palmy lub dekoracją świątecznego stołu. W propozycji papieroplastyki odnaleźć można było przykład zrobienia baranka, czy podkładek na jaka z kurczakiem, barankiem i zajączkiem. Zainteresowanie warsztatami było duże. Odbyły się już trzy edycje 24, 25 i 26 lutego 2014r. Przed nami jeszcze jedno spotkanie 6 marca. W trakcie tych zajęć swoją wiedzą i doświadczeniem dzieliły się Bernadetta Błoniarz i Agata Załupska. Jesteśmy przekonani, że transmisja zdobytych umiejętności i wiedzy będzie trwać dalej dzięki wszystkim zaangażowanym w ten temat uczestnikom warsztatów.
Folder Gallery Error: Unable to find the directory images/stories/OER/2014_02_26_warsztaty_w_oer.